Zencefilli Kurabiye

Herkese merhaba,

Uzun zaman düşünüp sonunda karar verdim ve blog açtım:) 2012'nin ilk haftasında ilk tarifimi vermek isterim.Aslında yeni yıl için uygundu ama biraz geç kaldım.Olsun yinede yapalım eve yayılan harika bir koku oluyor.Bu tarifi çocuklarımla birlikte yaptık.Gerçekten çok eğlendiler.Sonra canım  arkadaşım Tülay yaptı.Gerçekten süper bir zencefilli kurabiye.
Malzemeler:

1 yumurta
125 gr tereyağı
Yarım su bardağı toz şeker
Yarım su bardağından biraz daha fazla pekmez
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı muskat rendesi
1 çay kaşığı karanfil tozu(karanfili öğüterek elde edebilirsiniz yoksada önemli değil)
Aldığı kadar un


1. Önce toz şeker ve tereyağını güzelce karıştırıyoruz.
2. Daha sonra yumurta ve pekmezi ekliyoruz karıştırmaya devam.
3. Ve kabartma tozu ve baharatlarımızı ekliyoruz karıştırıp artık unu eklemeye başlıyoruz.Ele yapışmayan klasik bir kurabiye hamuru yapıyoruz.
4. 1 saat buzdolabında bekletiyoruz hamur soğuyunca daha güzel açılıyor.Buzdolabında beklettiğimiz kurabiye hamurunu açıp kurabiye kalıplarıyla şekil veriyoruz.
5. 170 derecelik fırında 12 dakika pişiriyoruz.Daha fazla fırında kalmasın sertleşebiliyor.

Çok sert olmayan ve uzun süre kalabilen harika bir kurabiye oluyor.

Afiyet olsun...


Yorumlar

Adsız dedi ki…
Bu tariften yaptım ve gerçekten harika oldu üstelik pişirirken mutfak harika kokuyor butun kurabiye tariflerimi yırtıp attım artık budur teşekkürler pınarın Günlüğü:)

Popüler Yayınlar